piątek, 14 stycznia 2011

Charytatywność

Charytatywność - charitativus miłosierdzie chrześcijańskie wobec ubogich wypływające z nakazu religijnego. Kościół Katolicki, generalnie, ma w swoich działaniach ogromne pole do popisu. Zawsze można stać z daleka i rzucać kamieniami, ale czy nie lepiej byłoby się przyłączyć?

Większość krytyków uznaje Kościół Katolicki za instytucję pełną frazesów o przeterminowanej, nieżyciowej ofercie. Ich wiedza najczęściej płynie z ignorancji, potrzeby prestiżu lub podszeptów wrogów kościoła, traktujących go za coś w rodzaju konkurencji. Uważają oni, że ich niewiedza jest opinią, jednak jak z tym dyskutować?

Jak wiele wysiłku muszą wkładać w to, żeby wytrwać w swojej postawie i czuć się dobrze, nie moja sprawa, jednak siła determinacji jaką się posługują zawsze budzi moje zadziwienie. Wynika ono głównie z tego, że sam kiedyś postępowałem podobnie i widzę w nich swoje zachowania. Któregoś dnia jednak postanowiłem ulepszyć swoje życie. Potrzebowałem do tego więcej czasu i energii. Rozpocząłem intensywne ograniczanie wydatków :)

Kłamstwo zawsze potrzebuje więcej energii niż prawda. Jeżeli trzymasz się prawdy, niczego nie musisz pamiętać i kontrolować. Sprawdziłem więc, jak to jest naprawdę. Nie będę się rozpisywał na temat tego co dzieje się charytatywnego w mojej parafii. Zainteresowanych tematem odsyłam do spisu dzieł dobroczynnych Kościoła. Rozmowa z prowadzącymi własną parafię też pewnie wiele wyjaśni.

Sztandarową postacią w Polskiej działalności charytatywnej jest ks. Piotr Skarga. Linkownia tej strony również zawiera sporo ciekawszych adresów. W swoim czasie zapoczątkował kilka projektów, które funkcjonują do dziś. Może czasy wcale nam się nie zmieniły tak bardzo jakbyśmy sobie tego życzyli. Zresztą jestem przekonany, że gdyby Kościół Katolicki i jego działalność nie miały racji bytu, już by go nie było. W końcu, bozia wie co robi.


Tekst pochodzi z bloga na netlogu,
który napisałem 10 lutego 2010r.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz