niedziela, 14 lutego 2010

Nuda w związku

Nuda w związku

Jestem 7 lat po ślubie, życie nam się dobrze układa, świetnie się dogadujemy. Nie kłócimy się, seks też jest obiektywnie rzecz biorąc w porządku, ale jestem już znudzona. Chciałabym flirtować z innymi mężczyznami, spróbować z nimi seksu. Uwaga mojego męża już mi nie wystarcza. Aby czuć się kobietą potrzebuję bodźców z zewnątrz, ale wiem, że w ten sposób umysłowo zdradzam mojego męża. Co robić by do szczęścia nie było mi potrzebne zainteresowanie innych mężczyzn?


Odpowiedź seksuologa:

Pisze Pani, że jest znudzona relacją z mężem, że zaczyna myśleć o pewnym urozmaiceniu swojego życia. Chęć bycia atrakcyjną i pożądaną dotyczy każdej z nas. Nie ma w tym nic złego. Sytuacje, w których czujemy zainteresowanie mężczyzn wpływają na naszą samoocenę. Sytuacje te stają się niebezpieczne jeśli to platoniczne uwielbienie innego mężczyzny zamienia się w konkretną propozycję. Wówczas rodzi się w nas dylemat. Czy rozpocząć romans, czy też pozostać w relacji koleżeńskiej. Wybór oczywiście należy do nas. Powinnyśmy rozważyć wszelkie jego konsekwencje.

My kobiety marzymy o bajce, w której miłość jest zawsze taka sama, jak na początku znajomości. Pragniemy by nasz "książę" nigdy nie zmienił się w "zwykłego" mężczyznę. Życie jednak wygląda troszkę inaczej. Miłość nie jest stałym uczuciem. Posiada różne fazy, które następują po sobie w określonej ściśle kolejności.

Na początku związku jest zauroczenie. Etap zakochania jest przepełniony ekscytacją, fascynacją drugim człowiekiem. Później dochodzi namiętność i zaangażowanie. Wtedy mówimy o związku kompletnym. Z czasem pozostaje przyjaźń - czy będzie ona podsycana dodatkowo intymnością i namiętnością zależy już od nas. Jeśli przestaniemy pielęgnować te uczucia może dojść do fazy relacji pustej, która z kolei doprowadza do rozpadu więzi. Oczywiście nie musi się tak zdarzyć - wszystko zależy od nas!

Być może w Waszym przypadku doszło do spadku namiętności, co odczytuje Pani jako znudzenie. Warto w takiej sytuacji zadbać o urozmaicenie związku. Dodać nowe elementy, które wzbogacą życie seksualne, ponownie rozpalą wygasłe uczucia. Proszę zastanowić się jakie działania zniwelowałyby poczucie stagnacji i znudzenia, a następnie zaproponować ich realizację mężowi. Związek dwojga ludzi może się zamienić we wspaniałą przygodę!

Pozdrawiam serdecznie
Anna Zawadzka, seksuolog
Internetowa Poradnia Seksuologiczna



Tutaj chciałbym pokazać bezpłatne psychoporady:

"[...] świetnym pomysłem jest publikowanie odpowiedzi
na psychoradowe pytania ludzi na forum facebooka.
Przeczytałam wszystkie, które mnie interesowały.
Uważam, że to jest najlepsza reklama dla Psychorady,
bo są po prostu na najwyższym poziomie i najwyższej
jakości." Marta C.


Zatem, aby nie być gołosłownym, tym miłym akcentem
zapraszam Cię do skorzystania z 29 bezpłatnych porad.

Internetowy Program Odnowy Seksualnej

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz