piątek, 3 września 2010

Czy to związek, czy przyjaźń?

Miłość vs przyjaźń
Czy to związek, czy przyjaźń?

Przespałam się z moim bardzo bliskim przyjacielem. Na początku było wspaniale. Wysyłał mi SMS-y, że jestem cudowna. Myślałam, że zostaniemy parą. A on nagle zaczął mnie unikać i jakby się wycofywać. Wiem, że z miłości już nic nie będzie, ale jak ratować chociaż przyjaźń?


Odpowiedź psychologa:

Zastanawiam się nad tym, jakie uczucia są teraz w Tobie w stosunku do Twojego przyjaciela? Myślałaś, że będziecie parą po tym, kiedy spędziliście ze sobą noc. Rozumiem, że dla Ciebie przekształcenie Waszej znajomości w jeszcze bardziej intymną jest czymś, czego byś chciała. Tymczasem mężczyzna, który stał Ci się bardzo bliski, nagle zaczął unikać kontaktu z Tobą. Możesz czuć żal, rozczarowanie, a nawet złość do niego. Piszesz, że chciałabyś przyjaźni z nim, jeśli bycie parą byłoby niemożliwe.

Zachęcam Cię, żebyś zastanowiła się nad tym, czy masz w sobie gotowość do tego, żeby ograniczyć swoją rolę do bycia przyjaciółką? Bycie przyjaciółką to dużo, ale mniej niż bycie życiową partnerką. Mniej o fizyczność, z której będziesz musiała zrezygnować. Z seksu, pocałunków, pieszczot.

Czy będziesz potrafiła tak być ze swoim przyjacielem, żeby nie przekroczyć granicy dzielącej przyjaźń od miłości i namiętności? Czy nie urodzi się w Tobie dużo złości do przyjaciela, jeżeli prawdziwe okażą się Twoje przypuszczenia co do tego, że Twój przyjaciel nie zdecyduje się na to, żeby się z Tobą związać?

Jest między Wami "chemia", być może Twój przyjaciel obawia się tego, że napięcie seksualne, które odczuwacie, spowoduje, że nie będziecie w stanie zapanować nad nim i sytuacja znów się powtórzy. Może boi się tego, że nie będzie potrafił być jedynie Twoim przyjacielem, dlatego unika teraz kontaktu z Tobą? A może potrzebuje czasu na to, żeby zrozumieć, co czuje do Ciebie?

Nie dowiesz się tego, z jakiego powodu przyjaciel wycofuje się z kontaktu z Tobą, jeśli go o to nie zapytasz. Czy z jakiegoś powodu obawiasz się zadać mu to pytanie, które mi zadałaś: "w jaki sposób ratować przyjaźń"? Nawet jeżeli obawiasz się tego, co możesz w odpowiedzi na swoje pytanie od niego usłyszeć, wydaje mi się, że jedyną szansą na uratowanie Waszej przyjaźni jest szczera rozmowa, którą możesz sama zainicjować. Spróbuj powiedzieć swojemu przyjacielowi o swoich uczuciach wobec niego, swoich oczekiwaniach i obawach. I daj mu czas na zastanowienie się nad tym, co mu powiedziałaś i nad tym, co sam czuje.

Pozdrawiam serdecznie,
Kinga Frąckiewicz
Porady psychologiczne przez internet




Tutaj chciałbym pokazać bezpłatne psychoporady:


"[...] świetnym pomysłem jest publikowanie odpowiedzi
na psychoradowe pytania ludzi na forum facebooka.
Przeczytałam wszystkie, które mnie interesowały.
Uważam, że to jest najlepsza reklama dla Psychorady,
bo są po prostu na najwyższym poziomie i najwyższej
jakości." Marta C.

Zatem, aby nie być gołosłownym, tym miłym akcentem
zapraszam Cię do skorzystania z 29 bezpłatnych porad.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz